fredag, augusti 09, 2013

Syskongräl/syskonkärlek och citat

Feline och Miléa har ju som jag skrivit tidigare grälat väldigt mycket så jag har försökt att få dem att samarbeta så mycket det går. När Miléa tex har problem att få på sig byxor så ber jag Feline att hjälpa henne, när Feline inte hittar något så ber jag Miléa att hjälpa henne att leta, när de ska bada får de tvåla in varandra, de har fått rulla en boll till varandra så de lär sig att samarbeta etc.

André har ju haft tandbrytning så har var svårlagd en kväll så jag fick koncentrera mig på honom och tänkte skjuta upp läggningen av flickorna en stund, men då röck Feline in och gjorde exakt samma rutiner som jag brukar göra: Hon la Miléa i sängen, bäddade om henne med täcket, tog alla gosedjur och frågade om vart och ett av dem fick sova hos henne "bääääää - får jag sova hos dig " frågade lammet "ja" svarade Miléa "hohooooo - får jag sova hos dig" frågade ugglan "ja" svarade Miléa  och så fortsatte det med alla gosedjuren. Sedan sjöng hon två godnattsånger för Miléa, släkta lampan och stängde dörren. Sen gick hon själv ner och la sig. Bra samarbete det där :). Idag satt de till och med och spelade spel tillsammans.

Vill även dela med mig av några citat och bilder:

"Jag orkar inte bära alla mina gosedjur - jag får så ont i armen" - Miléa 2 år har redan fått arbetsskada :)

"Hur får man igång den här jävla surfplattan?" Feline 3½ år låter som en bortskämd liten skit :)



 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar