måndag, december 24, 2012

God jul

God jul kära lärare. Av någon anledning har jag, sedan jag börjat jobba, fått en ful ovana att somna i soffan vid 21, tid 22.10 vaknar jag små går upp och Lägger mig i sängen och så sover jag fram till klockan 5. Är jätteensamt klockan 5 på morgonen så jag får väl Blogga då.

Det går bättre än jag trott att börja jobba efter 3 år hemma med barnen. visst saknar jag dem, men jag har så fullt upp och dagarna på jobbet går så snabbt. Helt plötsligt blev det jul så nu är jag långledig. På något sätt känns det som barnens första jul, men det är väl för att flickorna har ett så bra språk och är så medvetna och man kan kommunicera med dem på ett Annat sätt i år. Man kan liksom förbereda dem på att tomten kommer och man får ett svar tillbaka. André ligger dock mest och gnäller och suger på fötterna och är inte så exhalterad över julen direkt. Igår la vi 2 klappar under granen och drog ett snöre från dem till kalendern på övervåningen så när flickorna vaknar så får de följa snöret och få en varsin klapp.

Får se om ungarna kommer äta något från julbordet i år. De har ratat det totalt tidigare år. Stod och skar upp leverpastej och Onsalakorv igår och Feline åt då en massa korv medan Milea åt leverpastej. låter ju lovande att man ska hitta något som de kan äta av i alla fall. André får väl vänta, men han är ju 4 månader nu så han skulle ju kunna äta Osaltad potatis.

Nä vad är klockan nu egentligen? Är trött på att vara ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar