lördag, december 08, 2012

DUMHETER!

Feline har börjat med ett nytt roligt uttryck. Här om veckan hade hon satt en ölkartong på huvudet. Ni vet en sån där som sitter runt ett sexpack med ölburkar.
"Har du en hatt?" undrade jag.
 - "Dumheter!! - det är en kartong" fick jag till svar :)

Idag hade Marcus frågat henne vad man skulle ha i julgranen.
"Jag vet inte" svarade hon.
-Har man kulor i julgranen?
-Jaaaaa
-Har man ljus i granen?
-Jaaaaa
Då frågade farfar: - Har man bilar i julgranen?
- Näää, Dumheter! - fick han till svar :)

Ett annat gulligt citat från Feline:

"Mamma kan du hjälpa mig att rulla en boll av leran?"
- jag har inte tid just nu, jag måste äta upp maten.
- men, jag beeeeeeeeeeeeer dig..
Vem kunde säga nej till det... det var bara att avbryta ätandet och hjälpa henne när hon bad så sött :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar