onsdag, september 19, 2012

2½-årskontroll

Idag var vi med Feline på BVC på 2½-årskontroll. I efterhand skulle vi tagit med kameran och filmat besöket för det var så himla roligt....Feline pratade....och pratade...och pratade...och pratade lite till. "Oj, vi brukar fråga om de pratar 2-ordsmeningar, men hon pratar ju snarare 2-minutersmeningar" sa BVC-sköterskan. Feline var jätteframåt och berättade gärna vad det var för leksaker som BVC-sköterskan tog fram, hur de lät, olika färger och storlekar mm. Hon berättade att hon heter Lindberg och bor i Kumla. Sedan visade hon hur man gör en kullerbytta. Det är så roligt att höra så mycket hon pratar. Hon är så kunskapstörstande och favoritordet nu är "varför". "Varför säger du åt Miléa att komma mamma?" "varför får jag inte trycka på den knappen" " varför sa pappa att du var till sjukhuset etc". Hon vill också veta "varifrån kommer kaminen? berätta hur den fungerar!" "varifrån kommer yoghurt". I skrivande stund frågar hon mig "tycker du om mig mamma?" mitt svar blir så klart " jag älskar ju dig, det vet du, det säger ju mamma till dig jämt" :). Feline är nog världens lättaste och goaste 2½-åring, typ aldrig trotsig och sur. 16,2 kg väger hon och är 94,5 cm lång.

André är nu 4 veckor, väger 5070g, 56,5 lång och har huvudomfång på nästan 40cm! Stor skalle kan man säga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar