lördag, augusti 18, 2012

+11

Börjar ni tröttna på att vänta nu? Då är ni nog inte ensamma för det börjar min familj och vänner också göra :). Men men - vi räknar vidare. Nu börjar ju t.o.m JAG, som tidigare bara tyckt det varit skönt att gå över tiden och fördröja det hela, känna att det är dags att föda snart. Dels vill jag verkligen slippa igångsättning - speciellt om det visar sig att jag fortfarande inte är mogen i tappen på måndag och jag kanske tvingas till igångsättning med hormoner för att han inte ska bli större och därmed får en till långdragen förlossning. Mina fogar kommer verkligen inte fixa en till långdragen förlossning - då är det fasiken så jag överväger att de får snitta mig! Om han vägde 3900 för 2 veckor sedan vid BF så borde han väga runt 4300-4400 vid det här laget :/.  +11 dagar - det är inte klokt! Man brukar väl få barn tidigare och tidigare och inte senare och senare?  Vem tror att jag får barn innan jul? Mina barn verkar tävla om vem som kan stanna inne längst i magen då de stannar längre och längre varje gång. Skulle jag skaffa några barn till så skulle man väl gå ett par månader över tiden. Ler. Nu ska det dock inte hända så det slipper vi få reda svaret på :). Jag börjar oroa mig för Miléas omläggning på tisdag. Tänk om jag måste bli igångsatt på måndag så då är jag ju inne och föder barn så då kan vi ju inte åka ner till Linköping för att lägga om Miléa. Samtidigt så kan vi ju inte bara strunta i det då skadan på armen verkligen behöver ses över då det bullar ut och ser illa ut så hon inte får större ärr än nödvändigt. Ja vad ska man prioritera - ensam på förlossningen som jag är livrädd inför eller ett barn som kan få storra ärr för att hon inte sågs över i tid? Jobbig sits. Vi får helt enkelt hoppas på spontanförlossning (och gärna en snabb sådan) under helgen och överväga hur 17 man ska lösa situationen ifall det blir förlossning i samband med omläggning. Om de ändå kunde sköta Miléas vård i Örebro...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar