onsdag, juni 20, 2012

Omtänksam

Jag är verkligen lyckligt lottad som har en så omtänksam 2-åring. Idag har jag haft sådana fruktansvärda smärtor i fogarna att jag bara stod och grät så tårarna sprutade. Då kommer Feline springandes "lugn mamma! inte vara ledsen - jag hjälpa dig inte ha ont i ryggen" och sedan ställer hon sig bakom mig och pussar och kramar på min nedre ryggdel där jag har ont. Det är ofattbart hur mycket en 2-åring kan fatta, jag hade ju inte sagt att jag grät av smärta, men hon fattade väl det. Hulkade fram att det var jättegulligt att hon försöker hjälpa mig, men att mamma fortfarande har riktigt, riktigt ont. Då springer hon och hämtar mina kryckor och ger till mig. Gullungen. När man ser vilka fantastiska barn man verkligen fått så får man i alla fall lite mer ork att fortsätta kämpa trots smärtorna. 48 dagar kvar till beräknad förlossning nu. Typ lika många dagar jag varit fri från foglossningen då den startade i vecka 6 så. Eller typ 42 första dagarna av graviditeten var smärtfria i alla fall. Sen är man gravid i 280 dagar MINST och så har jag fogsmärtor säkert någon eller några månader efter förlossningen också. Livet är härligt *ironi*. Men i slutändan kommer det ju ändå något gott utav smärtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar