torsdag, juni 14, 2012

Gosunge!

Idag har det hänt något som aldrig tidigare hänt! Miléa har aldrig varit ett barn som velat ligga på bröstet och mysa - inte ens som spädbarn. När hon var spädis så saknade jag och längtade ofta efter att hon skulle kunna ligga på bröstet och kramas så som hennes syster gjorde, men hon hade ju kolik och låg bara och skrek, drog ihop sig och kunde inte alls slappna av vad man än gjorde. Sedan när hon blev "frisk" och magen började komma igång efter 4 månader var hon ju en aktiv bebis som ville rulla runt och upptäcka världen istället för att ligga på mammas mage och kramas. Nu på morgonen var hon jätteledsen och Marcus hade ju en massa hushållsysslor att göra som jag inte kan göra för foglossningen och jag låg ju bara i soffan och vilade fogarna som vanligt så jag sa att jag kunde försöka ha henne hos mig om Marcus bara kunde lyfta upp henne till mig. I vanliga fall så stretar hon bara emot och ålar sig direkt ner på golvet så det brukar vara lönlöst att hålla i henne när hon är ledsen (om man inte går runt med henne och bär på henne för då kan det ju gå bra, men det är ju omöjligt för mig med tanke på fogarna). Nu var hon ledsen ett tag, men ålade sig inte ner så jag fortsatte att klappa henne över ryggen och sjunga för henne och då blev hon snabbt tyst och låg bara och njöt på bröstet medan jag sjöng igenom alla vaggvisor jag kunde flera gånger om. Sedan somnade hon på bröstet. Hon hann dock inte sova många minuter förrän en avundsjuk storasyster började klättra på mig " Nine också sova - lägg ner Mimmi!". André som reagerar mycket intensivt när flickorna låter högt började genast leva rövare och sparka så Miléa bara guppade på min mage så där var den mysiga sömnstunden förstörd :). Miléa låg dock kvar ett tag till fast hon var vaken och bara myste. Sedan började hon ge mig sin napp och sedan satte hon sig upp. Satt och läste lite tidning med henne och hon satt lugnt och stilla i mitt knä och pussade alla människor och andra föremål som var på bild i tidningen. Hon är världens pussigaste unge och ska alltid pussa allt och alla. Ja såhär lugn har Miléa aldrig varit under så pass lång stund så det var en riktigt "golden moment" som jag kommer att glädjas åt resten av veckan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar