fredag, juni 15, 2012

För tidigt född

... nä jag har inte fått bebisen än - bara för att klargöra det :) Då hade ni fått följa hela förlossningen på bloggen, för jag planerar ju att blogga från förlossningen även denna gång. Sitter bara och funderar lite efter att ha pratat med folk och läst i en massa föräldratidningar och inlägg på familjeliv där folk säger att deras bebis föddes "1 vecka för tidigt" "2 dagar för tidigt"  "13 dagar för tidigt" etc. Kan de inte bara säga att de födde barnen x dagar innan beräknat, för barnen är ju inte för tidigt födda om de inte föds mer än 3 veckor innan beräknat. Jag tror jag ska börja säga att jag födde  mina barn 8 respektive 11 dagar för sent :). Nä är det inom normalintervaller så är det väl inga som är för tidigt eller för sent födda. Retar mig kanske på småsaker, men har inget bättre för mig när man ändå är handlingsförlamad. En annan sak jag stör mig lite på (eller snarare tycker är lite komiskt) är alla dessa som pratar om hur svår foglossning de har och sen kan de gå helt obehindrat och går ut på promenader på 3 km. Ja det kan ju inte vara lätt inte :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar