fredag, juni 15, 2012

Falskalarm och flyttstök v 32+2

Verkar inte alls som om Miléa fått vattkoppor. Prickarna är borta idag så det måste ha varit någonting annat - kanske nytt sköljmedel eller något. Marcus har tagit med sig båda barnen upp till Ånnaboda nu så jag sitter hemma och väntar på arbetsterapeuten som ska komma med en arbetsstol till mig som jag kan höja och sänka elektriskt. Här om veckan fick jag en pottstol som jag kan ha ståendes vid sängen så det blir lättare för mig att komma upp och kissa på nätterna. Den är guld värld. Lite jobbigt att det låter så hemskt mycket när man kissar i hinken, men det får man ta :). Speciellt vid första nattkissen skulle jag aldrig klara av att gå ända till toalettstolen när man är stel och har så ont så pottstolen har blivit min bästa vän!

I övrigt har vi (eller snarare Marcus) börjat packa inför flytten. Går ju inte alls att packa när ungarna är vakna så det får bli på kvällstid när de lagt sig. Jag dirigerar och Marcus plockar. Ogillar verkligen att vara så beroende av andra och inte kunna göra saker själv. Det är så frustrerande då allt skulle gå mycket snabbare och smidigare om jag kunde packa själv. Marcus är en "spara" som står och vrider på allt och läser i saker mm innan han stoppar ner alla möjliga ointressanta saker i lådorna. Själv är jag nog mer effektiv och en "slänga" som anser att man ska slänga nästan allt som man inte använt på ett år. Har man inte saknat sakerna det senaste året så kommer man inte göra det sen heller är min åsikt :). "Men släng skiten - när ska vi någonsin ha någon nytta av det där" har varit min åsikt. Plockade ner tavlor och så från väggarna och ungarna har varit lite förfärade över att det inte ser ut som det ska. Feline tycker att vi ska leta efter alla sakerna hela tiden.

Var till barnmorskan idag också. Magen mätte 32 cm och hjärtljuden varierade mellan 123-145 slag. Grabben levde rövare i magen hela tiden. Kommer hinna med ett besök till hos barnmorskan innan vi flyttar över till Kumla 1 juli.

1 kommentar:

  1. Förstår att det är jobbigt att inte kunna hjälpa till så mycket med flytten. Hoppas allt flyter på ändå.

    SvaraRadera