söndag, april 22, 2012

Picnic i vardagsrummet

Feline vägrade som vanligt äta mat idag. Hon skulle sitta på en filt i vardagsrummet och äta picnic med sina mat-leksaker istället. Eftersom Feline vägrade äta pastagratängen så tänkte jag att jag skulle sätta mig på filten och äta upp maten medan hon åt sin plastiga picnic. Då helt plötsligt gick det jättebra att äta så hon sa "min mat" och så åt hon upp hela portionen pastagratäng och jag fick äta plastmat. Ja ibland går det inte som man tänkt sig. Det blev mycket kladd på filten så den är i tvätten. Ja det är ju toppen att hon äter för en gångs skull och tycker att det är gott. Frågan är bara om hon nu fått smak för att sitta på filten och äta och om man någonsin kan få henne att äta vid bordet igen :). Ja det måste i alla fall vara miljöombytet som får henne att äta. Hon äter ju bra hemma hos farmor och mormor också. Bara hemma vid bordet som det är strul med maten.

1 kommentar: