onsdag, mars 14, 2012

Och nu vet vi vilket kön bebisen har....... :)

Idag var vi på rutinultraljudet. Allt såg bara bra ut. Beräknad förlossning ändrades från 9e augusti till 7e augusti så det betyder att jag är i vecka 20 (19+0) redan idag. Vi frågade så klart om vilket kön bebisen syndes och det var den hemskt villig att visa upp. Inte like blyg som systrarna inte :). Vad det var för kön var ju lätt att se med en liten pinne som stod ut och pung som hängde :). Nu förstår ni säker att vi väntar en POJKE denna gång :). Av över 20 personer var det bara jag och en till som tippade på att det skulle bli en pojke. Kul att ha rätt. Jag har haft rätt alla tre gångerna nu så jag verkar ha känsla för det här. Känns lite annorlunda att få en pojke. De har ju en snopp liksom. Ingen koll alls på hur den ska göras rent och skötas. Haha :) Jaja, man lär sig :)

När Feline såg bilderna på lillebror fattade hon på en gång vad det var "OJ - TITTA BEBISEN" utbrast hon. Sen började hon räkna bilderna. Imorse sa vi att vi skulle fota bebisen idag och då sa hon på en gång "JAAAA! Nine hämta kamera" :)


3 kommentarer:

  1. ååh grattis!! kul att få en av motsatt kön nu då!:)) själv har jag 2 gossar och önskar en tjej nästa gång.. :)))
    jag trodde oxå att ni skulle få en pojke, men inte kommenterat det i din blogg :D

    det är inte så komplicerat med en snopp.. man ska inte dra tbx förhuden lr så alls.. utan bara rengöra på de utvändiga ytorna! :)))

    mvh malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Kul att du med lite erfarenhet kan lära mig nåt om snoppar. Jag hade ju knappt nån koll på om de ens hade någon förhud eller inte vid den åldern ;). Jag tycker mest det verkar opraktiskt med snopp när de ska kissa, men vi får se hur det går. Vi har ju alltid hållit upp tjejerna över toaletten ände sedan de var nyfödda, men det borde ju gå med en pojke också, fast man får väl hålla ner snoppen så det inte stänker överallt på nåt sätt.

      Radera