måndag, mars 12, 2012

Fräser näsan, ger slängpussar och klättrar i trapp

Ja nu har det ju hänt lite i utvecklingen för Miléa. Igår när hon fyllde ett kom jag på att jag skulle kolla om hon kunde snyta sig så jag satte upp papper mot näsan och visade hur man skulle göra och så fick hon göra likadant och det gick på första försöket så nu har hon fräst näsan flera gånger. Det var roligt tyckte hon.

Trappen har hon ju klättrat uppför länge, men har inte riktigt velat klättra nerför. Vi har ju satt en spärr i trappen så hon kunnat krypa upp och nerför de tre nedersta trappstegen bäst hon velat och det har ju gått bra, men hon har inte velat klättra ner för hela trappen själv, men idag gjorde hon det på eget initiativ.

Några kvällar har jag gett slängpussar åt Milé när Marcus burit upp henne till sängen. Idag när hon skulle lägga sig så började hon slänga en massa slängpussar åt mig utan att jag hade gjort nåt. Åh vad gulligt det såg ut *skratt*. Hon har varit på riktigt bra humör hela dagen idag Miléa så hennes andra år har börjat bra. Jag var till vårdcentralen och tog prover idag så då passade vi på att ta oss till lekplatsen där borta. Marcus skjutsade mig i rullstolen och så satt jag där en stund och kollade när ungarna lekte. Härligt att vara ute en stund. Miléa var överlycklig över att få gunga, åka rutschkana och sitta i cykelkarusellen medan pappa trampade runt med henne. Hon spratt i hela kroppen när de cyklade. Var så roligt att se :). Feline fick med sig en videkisse från lekparken. Hon ville dock inte riktigt fatta att videkissar inte är riktiga kissar som behöver äta mat. När vi kom hem envisades hon med att kissen måste ha mat och tryckte ner den i kattmaten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar