lördag, januari 07, 2012

Magsmärtor

Har de senaste dagarna haft mycket smärtor i magen så jag är lite orolig för missfall emellanåt faktisk. Hugger ordentligt i magen så det är svårt att stå :/ . Aldrig haft missfall förut, men jag har å andra sidan inte fått såna här magsmärtor tidigare heller. Kanske kan det bero på att jag inte får i mig mat då jag kräks hela tiden? - jag försöker intala mig själv det iaf. Gjorde ju ett ultraljud vecka 6 och då klappade hjärtat fint och de säger ju att missfallsrisken är 1-5% om man sett hjärtat slå så det är ju lite lugnande. Jaja man får väl gott vänta till KUB-testet 31 januari. Å andra sidan läste jag ju en gång att "så länge man mår illa så lever bebisen - annars skulle illamåendet minska eller avta" Så det borde ju vara en bekräftelse på att allt är bra.

3 kommentarer:

  1. Jobbigt! Hoppas det inte är någon fara.

    SvaraRadera
  2. Hejsan.
    Vad roligt att jag hittade en ny blogg precis. Jag har läst lite här på din nu. Och jag kan säga dig som så här att jag har sjuka magsmärtor jag också. Och ibland är jag så orolig att det är något som är fel.

    Men jag har pratat runt lite och dom säger att det är normalt för det är tydligen när livmodern ska töja sig och då kan det vara otroliga mensvärker och det kan på vissa knappt kännas..

    SvaraRadera
  3. Stort tack för de lugnande orden. Jag är dock ändå orolig då jag ändå varit gravid 2 gånger tidigare och aldrig haft ont. Eftersom det är 3 st så tätt så borde ju också livmodern vara rätt van vid att töja sig. Smärtorna har dock mest varit på vänster sidan och jag har hört att det kan vara gulesäcken som gör ont på nåt sätt. Ja nu är dte iaf inte långt kvar till ultraljudet. 6 dagar

    SvaraRadera