onsdag, januari 18, 2012

Foglossning och sjukskrivning

Ja nu var det kört igen då. 2 dagar fixade jag på jobbet. Vecka 10+5 är jag i idag och jag får redan använda kryckor. Klarar inte av att lyfta fötterna på egen hand och får hemskt ont av att sitta längre stunder utan möjlighet att ligga ner och vila upp kroppen. Pratade med sjukgymnasten som jag hade under förra graviditeten då jag hade svår foglossning från vecka 15 och var sjukskriven från vecka 20.

Sjukgymnasten sa att det inte finns någonting att göra för mig för tillfället. Finns ingenting att göra förrän vecka 20 (går in i vecka 11 på fredag). Vecka 20 kan jag börja med akupunktur, men sjukgymnasten sa att "ska jag vara ärlig så tror jag inte att det är någon idé då du inte blev bättre av det alls förra gången trots 6-7 behanlingar, men vi kan ju försöka om du vill". Ja det ser ju inte så ljust ut med förbättring antar jag. Förra gången hjälpte varesig TENS, Akupunktur, SI-bälte eller bäckenbottenövningar.

Nu återstår bara frågorna:
* Hur ska jag fördriva tiden i 30-32 veckor till????
* Hur 17 ska jag klara av en till förlossning med denna foglossning. Nä usch då!

8 kommentarer:

  1. Är du redan sjukskriven ända till BF? Du kan väl sysselsätta dig med tårtor!

    SvaraRadera
  2. nej jag har inte hunnit träffa läkare för sjukskrivning än, men jag antar att jag blir sjukskriven 6 veckor i taget första gångerna och sedan fram till BF. Ja tårtor kan jag ju göra till viss del. Kan baka lite, men sen måste jag ligga och vila - kan inte sitta längre stunder i taget med det heller.

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag vill börja med att gratulera dig till graviditeten! Det var ett par månader sedan jag läste din blogg och av någon anledning fick jag för mig att du var gravid igen och kollade din blogg...Snacka om att ha RÄTT!!! Vad kul för er men oj vad tätt det blir mellan era tre:-) Tycker synd om dig med din hemska foglossning!/Kram Nilla.

    SvaraRadera
  4. Men Heej och stort GRATTIS söta Sophia till din tredje graviditet, vad underbart för er med en till liten!!! Men uscha för foglossning, hoppas verkligen du kommer lindrigare undan än förra gången. Ja hehe det kanske var lite retsamt av mig att inte lägga upp fler bilder på mig och Emil :) Kanske gör jag ett inlägg med gamla foton på oss...måste bara orka scanna in de korten och hållas först. Men bra idé! Din tårtblogg är förresten fantastisk! Du är ju så grymt duktig!

    SvaraRadera
  5. Hade nog gjort vad som helst för att få ha överjävlig foglossning och alla andra gravkrämpor.Det har jag genomlevt i två graviditeter. Sitter här med mitt 5:e konstaterade missfall på under två år. Så foglossning, det är peanuts mot det här helvetet.

    SvaraRadera
  6. Vad är din poäng? jag har ju inhte skrivit att jag ångrat någon av mina graviditeter? Jag har haft extremt jobbiga graviditeter, men som jag skrivit så har det ju i slutändan varit värt det och jag skulle ju inte vilja ha någon graviditet ogjord trots allt skit jag upplevt.

    SvaraRadera
  7. Dessutom är det väl lite väl sjukt att jämföra en fysisk smärta med en psykisk smärta? Jag förstår den smärta det innebär att inte kunna få barn - vi kämpade ju 2 år innan jag blev gravid med Feline. Men att vara orörlig är ju en totalt annan smärta. Visserligen är det likväl en psykisk smärta också då man inte kan göra någonting själv - inte ens leka med sitt barn. Bara sitta i en soffa dygnet runt. Tristessen. Man kan inte järmföra smärtor och sjukdomar med varandra. Några missfall är säkert peanuts för en person som förlorat sin 5åring i cancer (som lärt känna barnet mm). Som sagt så förstår jag all smärta och varje person upplever den individuellt.

    SvaraRadera