torsdag, oktober 20, 2011

Serier om ofrivillig barnlöshet

Ja nu går det ju två serier om ofrivillig barnlöshet på tv:n: Barn till varje pris på SVT och Drömmen om ett barn på tv3. Jätteroligt att bekymret blivit så uppmärksammat och att det kanske kan leda till någon positivt i lagstiftningen (ex frågan om surrogatmödraskap). Vad tycker ni om serierna? Själv tycker jag att den på SVT är rätt långtråkig och att Pia Johansson känns helt fel som programledare. Känns riktigt inte som om de kommer till skott någon gång och personerna de följer är rätt tråkiga. Kan dock inte låta bli att kolla då jag ä hemskt nyfiken på att se hur det går för Emma och Erik från Karlskoga. Man får lite nostalgi över att se dem gå till samma klinik som vi gått till i Örebro och i ett av avsnitten fick man även se läkaren som satte in embryot (Feline) i min livmoder. Den på 3an tycker jag dock är bra mycket bättre och jag kunde inte låta bli att fälla en tår när man fick se paret (Lars och Sandra) som för första gången träffade sin adopterade dotter i Syd Korea. Vilka underbara människor! - jag tror jag blir lite kär i dem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar