torsdag, oktober 13, 2011

Första tanden

Nu är jag säker på att det är Miléas tand som kommit upp. Det är hennes vänstra framtanden i underkäken- Idag kan man känna den litegrann. Förstod att det var tanden som spökat den senaste veckan då hon blivit som förbytt och varit sur och gnällig KONSTANT när hon tidigare varit glad jämt. Som vanligt inträffar ju alla jobbiga perioder när Marcus är borta på jobb. Nu får vi dock hoppas att det blir lite lugnare. Både jag och ungarna har varit sjuka och förkylda i veckan också så man har verkligen fått veta att man lever när man är sjuk och tar hand om två sjuka och gnälliga barn varar av haft tandsprickning *pustar ut*. Nu ska jag ta och krypa upp i soffan och försöka ta det lite lugnt ett tag.

2 kommentarer:

  1. Julians första tand kom igår!! Visst blir man orimligt stolt :) Vi har också haft sjukstuga här i veckan...jag misstänker att det är varberga familjecentral förra torsdagen som är boven i dramat. Men det får det vara värt för det var så trevligt :)

    SvaraRadera
  2. Nja, speciellt stolt blir jag nog inte - det är ju bara tänder som man inte kan påverka så mycket. blir mest en massa merjobb med tandborstning :). Ja i stort sett alla verkar vara sjuka nu. Ungarna har kommit rätt lindrigt undan, men jag har dessvärre varit himla sjuk :/

    SvaraRadera