lördag, september 03, 2011

Byggt barnkök

När vi varit på familjecentralen har Feline varit så intresserad av att leka med leksaksköket från Ikea. Eftersom Feline tyckte det var så kul så kunde ville ju mamma ge henne ett eget kök. Dessvärre tyckte jag att Ikeas kök var så gryyyyyyyyyyyymt fult. Eller?




Så jag skissade ihop en  ritning på mitt lilla drömkök. Lite shabbychicstuk skulle det vara. När jag gjort skissen var det bara till å övertyga maken om att han skulle såga ut alla delar. Det gick mycket bättre än jag trott faktiskt. Köpte lite reglar och en mdf-skiva för 265kr och så snickrade vi köket. Hyllan är det enda vi inte byggt, dte är en gammal kryddhylla som mamma hade hemma. tack mamma för den. Tyg,grytlapp,bakform och "diskho" köpte jag billigt på loppis. Vattenkranen är en tvålpump som vi hade hemma. Hällen gjorde vi av bordstablett,vaxduk och plexiglas. Vinklar och handtag hade vi också hemma. Färg hade vi också då vi håller på att bygga en loftsäng. Ja ett billigt kök blev det, men ändå mycket snyggare än Ikeas kök som kostar 1000kr.








Sedan sydde jag även ett matchande förkläde i samma tyg som till köket :)




7 kommentarer:

  1. Wow så pysslig du är! Superfint!

    SvaraRadera
  2. Urgulligt kök och så proffsigt det ser ut!! :-D

    SvaraRadera
  3. Hej. Måste bara säga att jag älskar köket! :) Tänkte bygga nå liknande till min dotter. Men är så dålig på vad man ska ta för mått. Vad har ni använt för mått?

    SvaraRadera
    Svar
    1. bänken är 92cm bred och 47cm hög. allt som allt med hylla ca 125 cm hög.

      Radera
  4. Heeelt fantastiskt fint kök ni gjort!
    Kan man köpa det av er? ;) Mvh / Caroline

    SvaraRadera