fredag, mars 18, 2011

Vikt och sjukskrivning

Ja 30 kg gick jag ju upp i vikt under denna graviditet. Med Feline gick jag upp 16 kg. Inte så konstigt att jag gick upp så mycket denna gång när jag inte kunnat röra med sedan v 15 pga foglossningen. Nu ska jag satsa stenhårt på att gå ner i vikt. 2 dagar efter förlossningen (i söndags) hade jag gått ner 11 kilo. Då började jag också med lågkaloridiet så nu, fem dagar senare, har jag gått ner ytterligare 4 kilo. Har ca 22 kilo kvar till min målvikt. Helst av allt vill jag gå ner ytterligare fem kilo efter det, men det är ju bara en bonus i så fall. Nu kommer det lite besökare hit på söndag och då blir det tårta så då går jag väl säkert upp igen :/.

Läkaren ringde mig idag och jag blev sjukskriven fårn 16 mars och tre veckor frammåt. Bra det för mina fogar är tyvärr fortfarande dåliga och hindrar mig från att lyfta barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar