lördag, mars 12, 2011

Miléa ett dygn

Ja igår vid midnatt fick vi komma hem. Miléa hade då passerat barnläkarundersökningen utan anmärkning. Vi tog en sjuktaxi hem och insåg att jag svullnat så erormt om mina fötter att jag inte fick på mig mina skor. Fick ta Marcus kängor i storlek 45 och de kom jag i allafall i :). Marcus hade ju sandaler med sig som han kunde ha.

På onsdag ska vi tillbaka för bland annat hörselkontroll. Fogarna gör riiiiiiiiiiiiiiktigt ont så det är inte kul. Tar mig fram millimeter för millimeter med kryckor. Att klara trappen själv är bara att glömma. Idag kommer mamma hit med en sån där duschslang man sätter till handfatet så jag kan sitta på toan och spola underlivet. Gör så ont när man ska torka bort blod och så. Skönt i alla fall att jag inte sprack vid denna förlossning heller, men jag blev rätt sargad och sprucken av undersökningarna jag fick göra efetråt när jag blödde. Känns som om de gjort undersökningen med hjälp av en spikklubba eller något! Är dock jäkligt glad över att jag inte alls blöder så mycket som jag gjorde efter förra förlossningen. Då blödde jag ju huuuuuuuuuuuur mycket som helst och fick byta blöja nästan varje timme och ändå blödde jag igenom. Nu har jag legat ner hela natten och inte behövt byta binda och ändå inte blödit igenom. UNDERBART!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar