onsdag, mars 09, 2011

BF + 9 dagar... still waiting

Ingen bebis - förvånad? Svar: nej!

9 dagar övertid och barnmorskebesök idag. Ska försöka se om jag inte kan få tid för igångsättning på måndag så jag i alla fall har ett datum att inrikta mig på så får man hoppas att allt sker narutligt under helgen. Verkar som hela mekanismen står helt stilla. Tidigare hade jag kraftiga förvärkar under både dag- och kvällstid under säkert en vecka, men senaste fyra dygnen har jag inte ens haft några förvärkar. Hon har varit mycket mindre aktiv i magen också jämfört med tidigare - hon har nog slagit sig till ro där inne.

Gårdagen gick i allafall rätt bra. Satt i soffan och löste korsord från att jag gick upp tills att Feline somnade på kvällen och då kollade vi på en film. Fick i allafall tiden att gå. Fick lite tidningar av mamma idag så jag får fortsätta lösa korsord så jag får tiden att gå.

Om jag inte varit sjukskriven så hade Marcus åkt iväg på jobb idag och inte kommit hem förrän på fredag. Gissa om man hade haft ångest ifall han skulle behöva åka idag. Tur att han får vara hemma.

Återkommer senare idag och berättar hur barnmorskebesöket gått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar