lördag, mars 05, 2011

BF + 5 dagar

Ingen bebis har ploppat ut, men däremot ploppade det in ett sms inatt från min flitigaste läsare med önskemål om vad jag skulle skriva på bloggen idag - det var från min make *ler*. För det första ville han låta meddela att jag ska ha en blogglektion med honom idag så han kan skriva små uppdateringar från förlossningen om tid och ork finns till det. För det andra tycker han att Feline är så rolig just nu då hon ska försöka härma så många ord man säger - framförallt nya ord. Igår sa Marcus till Feline att de skulle gå ut och åka pulka och då försökte hon genast att säga ordet pulka - tror det blev något i stil med "bubba", men man fattade att hon försökte få fram "pulka". Ja sådär gör hon med många ord nu. När Marcus och Feline pratade med farföräldrarna på Skype så försökte hon säga farfar.

Igår var halsbrännan riktigt jobbig och jag knaprade sötmandel och åt messmör i hopp om lindring. Lite bättre blev det, men riktigt ont gjorde det i bröst och hals hela dagen ändå. Någon annan som vet någon bra huskur mot halsbränna? Orkar inte köpa mediciner då det borde handla om dagar innan nya bebisen kommer och då känns det lite bortkastat.

En annan sak jag kom på var att Feline har insett att det inte bara är mamma som har en navel. När jag frågar var naveln är så brukar hon springa fram till mig, dra upp min jumper och peta mig i naveln. Att hon själv har en navel har hon inte fattat förän nu. Hon brukar ju ha body på sig, men hennes pjamas är tvådelad, så imorse när hon satt i sin matstol och jag frågade var naveln var drog hon upp sin pjamas och petade sig själv i magen :). Hon är ju så söt *ler*.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar