onsdag, mars 02, 2011

BF + 2 dagar

Mycket värkar igår, men ingen bebis blev det trots alls. Hade inte alls såna här värkar när jag väntade Feline. Två dygn (söndagen och tisdagen) har ju värkarna hållet på i stort sett hela dagarna och känts smärtsamma och som riktiga förlossningsvärkar, men sedan har de avstannat under natten :/. Nästan så man ångrar att man tackade nej till igångsättning när man har det så besvärligt med fogar, illamående, värkar och diverse andra jobbiga och smärtsamma åkommor.

Idag var vi på besök hos barnmorskan igen. Åh vad jag VERKLIGEN hoppas att det här var det sista barnmorskebesöket. Med Feline så mätte magen 38cm på BF+5. Nu mätte den närmare 39cm. Hjärtljuden låg på 150. Blodtryck och allt såg bra ut. Förra gången var huvudet fixerat, men nu hade det trillat tillbaka lite och gick att röra lite, men det var nästintill fixerat. Ny tid bokades in 9 mars, men jag hoppas jag inte behöver gå 9 dagar över tiden.

1 kommentar:

  1. Ville bara säga att jag tänker på dig, och hoppas verkligen att det sätter igång snart så du får din bebis i famnen.
    Lycka till :) Kram

    SvaraRadera