tisdag, mars 01, 2011

BF + 1 dag

Då var man inne på övertid denna gång också. Marcus har ju tippat att förlossningen börjar runt 21-tiden ikväll så vi får väl se om det stämmer. Min sjukskrivning gick ut igår så idag ska jag till läkaren och hoppas få den förlängd. Barnmorskan lät lite skeptisk och sa att läkarna bara sjukskriver fram till BF och att man sedan får man ta ut  föräldraledigt. Men poängen är ju att jag hela tiden varit sjukskriven från föräldraledigheten för jag fixar den ju inte *suck*. Ska jag helt plötsligt klara av att bära runt på en 13 månaders unge när jag har foglossning och är inne på övertid och inte klarat av att lyfta henne sedan vecka 15? Låter inte heller som om man ska bli sjukskriven efter förlossningen, men jag betvivlar ju att foglossningen blir bra i samma sekund som jag krystar ut bebisen. Jaja, jag ska väl inte reta upp mig i förtid - vi får se hur det går. Håller tummarna för sjukskrivning och sedan bebis till kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar