torsdag, mars 10, 2011

+ 10 dagar, slem och värkar

Vaknade upp vid midnatt och skulle gå på toa. När jag reste mig så kände jag att det rann till i mig så jag kupade handen under underlivet medan jag sprang till toa. Fick mer än en hand full med blodblandat slem så Marcus fick torka det som runnit på golvet. Ganska snabbt därefter kom värkar. Sedan har det kommit lite genomskinlig vätska efter det. Runt 01-01.30 tiden gick jag upp igen och då kom ännu en hand full med blodblandat slem. Så här var det ju definitivt inte förra gången. Kände mig osäker om det bara var slemmisen eller om det även var fostervatten då det ändå var så pass stor mängd så jag ringde förlossningen. De trodde att förlossningen förmodligen kommit igång, men att det förmodligen bara är slemmet som kommit än så länge så de tyckte att vi kunde avvakta. Nu har jag fortfarande en del värkar, men de kommer rätt oregelbundet fortfarande. Har precis börjat klocka värkarna och mellan de senaste värkarna var det 4 minuter och har hållit i sig ca 30 sekunder. Hm. Undrar när det är dags att ringa in barnvakt - väntar nog ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar