lördag, januari 29, 2011

Hur dum får man bli

Trodde jag skulle klara av att gå en vända fram och tillbaka på stortorget igår för att spana in Hindersmässomarknaden. Jag har ju ändå kryckor och har klarat att gå hemifrån till vårdcentralen (totalt ca 600-700m) så det borde ju inte bli så mycket längre tänkte jag, men uj så fel jag hade. När vi gått fram och tillbaka på stortorget så skulle vi luncha på Oscar C-gallerian som ligger intill stortorget och där blev det i stort sett tvärstopp. Fogarna sa helt ifrån och jag fick hasa mig fram med myrsteg för att komma fram och så fick Marcus hämta upp mig med bilen precis utanför. Väl hemma var jag så dålig i fogarna att jag inte ens kunde lyfta fötterna för att få av mig skorna så även där fick Marcus hjälpa till att lyfta mina fötter. Nästa bekymmer uppstod när jag skulle lägga i mig i sängen - SOM ÄR PÅ ÖVERVÅNINGEN! Marcus fick bända mina ben och placera en fot i taget på varje trappsteg och sedan fick han hjälpa till att lyfta mig under armarna samtidigt som jag fick skjuta mig upp med kryckorna. Efter mycket smärta så kom jag i alla fall upp. Att sova under natten har varit extremt svårt då jag varit extremt kissnödig och inte kunnat göra minsta ansträngning själv. Vid två tillfällen fick Marcus hjälpa mig i och ur sängen för att kissa. Eftersom jag hade så ont så drog jag ju mig in i det sista innan jag bestämde mig för att jag MÅSTE gå på toa. Att vända sig har ju heller inte gått. Trodde jag skulle bli bättre av att få vila under natten, men det blev jag ju inte heller. Nu är jag soffliggandes och får hjälp av Marcus med varje liten rörelse.

Feline är fortfarande extremt gnällig och har ont så hon vaknar klockan 5 på morgnarna nu, vägrar äta och gråter mest hela tiden. Än så länge märks ingen skillnad av medicinerna. Som tur är så smaskar hon i sin penicillinen helt utan protester, men allt annat vägrar hon äta/dricka. Inte lätt för maken nu när han har både en sjuk och extremt gnällig unge att ta hand om samtidigt som jag inte kan göra ett handtag själv.

30 dagar kvar idag...30....fan. Undrar hur lång tid det kommer att ta för mig att återhämta mig från foglossningen efter förlossningen när jag blir så här dålig av en liten "promenad"? Det kommer nog dröja innan min kropp klarar av att bära två barn och och ner för trappen här hemma.

2 kommentarer:

  1. Ajaj, det låter inte roligt! Hoppas du kan vila ordentligt nu i helgen. Har följt din blogg läääänge men har inte kommenterat tidigare. Fick vårt första barn ett par veckor innan ni fick Feline och jag har nyligen blivit gravid igen( denna gång helt utan hormoner), vilken lycka! Vill iallafall tacka för din fina blogg och för att jag får följa din resa. Ska bli bättre på att kommentera i fortsättningen:) Lycka till med fortsatt graviditet och förlossning! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du lämnade en kommentar och grattis till både barnet och bebisen i magen :). Visst är dte underbart när saker och ting kan gå på naturlig väg också. Hoppas du slipper foglossning. Kramar

    SvaraRadera