torsdag, december 30, 2010

BM-besök v 32 (uppdaterad)

Träffade barnmorskan idag. Hjärtljuden låg på ca 135 slag och magen mätte 31cm. Tydligen hade hon inte löst hur vi skulle göra med blöjor efter förlossningen. Hon hade hört med läkare som bara skrev ut blöjor för inkontinens och inte tyckte det var lämpligt för blödningar efter förlossningen. Undrar då varför de har såna blöjor till kvinnorna på förlossningen och BB? Är det mer lämpligt att behöva blöda ner en massa trosor, byxor, soffan, sängen, sängkläder etc? *SUCK*. Barnmorskan skulle dock kontakta BB och höra om jag kunde få med mig blöjor därifrån. Frågade henne om TENS-apparat, men tydligen hade deras TENS fått fötter så de hade ingen att låna ut. Hon skulle dock höra om de inte kunde köpa hem en. Trist om man inte kan få TENS då jag tyckte det var toppen under förra förlossningen. Ännu större behov lär jag väl ha av den för att klara foglossningen under förlossningen.

Även barnmorskan börjar nu föreslå igångsättning för att jag inte ska behöva gå så länge med smärtorna, men jag är fortfarande negativt inställd till detta. Har jag gått med smärtor sedan vecka 15 så spelar väl ett par veckor hit eller dit ingen större roll. Då orkar jag nog härda ut de sista veckorna också. Det är ju trots allt kanske sista gången jag ska föda barn och då vill jag inte bli fråntagen den där överraskningen att inte veta när förlossningen väl ska starta.

Nästa besök hos BM inbokat till 7 jan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar