måndag, november 22, 2010

Sömn igen

Jaha, då är man uppe inatt också. Klockan börjar närma sig sex på morgonen och jag har varit uppe sedan 03.15. Hade inte maken masserat min rygg bra länge igår innan jag gick och la mig hade jag nog inte somnat överhuvudtaget. Hela kroppen värker - jag vill ut och springa en mil eller så för kroppen är så rastlös av all inaktivitet. Sedan har jag börjat få klåda och utslag på magen. Hoppas VERKLIGEN jag slipper leverpåverkan denna gång och denna extrema klåda den bar med sig för det var då så psykiskt påfrestande och flera resor värre än foglossning.

Igår var jag och fikade med några andra gravida jag träffat på Familjeliv - var vår andra träff och det var trevligt. Roligt att hitta på något. Idag ska jag på akupunktur och sedan ska vi hälsa på vänner som har en nyfödd liten bebis. Åh vad jag längtar efter våran minibus nu! Roligare att vara sömnlös med bebis än sömnlös med foglossning :). Ser verkligen fram emot förlossningen och hoppas den blir minst lika mysig som den första. Tänker ofta tillbaka på hur underbar förlossning jag hade med Feline, men snart är jag ju där igen :). Positiva tankar - då kommer nog tiden gå mycket snabbare. Man får inte glömma den långa resa vi varit med om - att ändå kunna vara gravid är en fantastisk gåva och i slutändan är det all smärta som foglossningen orsakar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar