onsdag, november 03, 2010

Förlossningsbrev

Ja jag hade så himla tråkigt (det blir lätt aå när man är sjukskriven), så jag passade på att skriva ett litet förlossningsbrev. Tänkte att det kan ju vara lika bra att göra det nu när man är i vecka 24 och bebisen ändå kan överleva utanför magen redan nu.

FÖRLOSSNINGSBREV FÖR SOPHIA LINDBERG


PARTNER OCH MEDFÖLJARE: Min man, Marcus Lindberg.

BERÄKNAD FÖDELSE: 28 februari 2011.

GENERELLT: Detta är vårt andra barn. Första barnet föddes januari 2010. Drabbades av foglossning redan vecka 15 och har varit sjukskriven och gått på kryckor sedan 4 oktober.

TIDIGARE FÖRLOSSNING: Bara positiva upplevelser av tidigare förlossning. Blödde ca 1,6 liter under förra förlossningen. Har förlängd blödningstid. Kunde inte kissa efter förlossningen och hade kateter under en veckas tid.

SMÄRTLINDRING: Har haft funderingar på att avstå från smärtlindring, men då jag haft stora bekymmer med foglossning så får vi se om jag kanske behöver något. Morfin och lustgas fungerade bra förra gången.

UTDRIVNINGSSKEDET:

Vid förra förlossningen pressade barnmorskan varma servetter mot mellangården under utdrivningen, vilket jag tyckte var skönt och även önskar denna gång.

AMNING: Hade stora bekymmer med amningen förra gången och har därför beslutat att inte amma alls denna gång utan enbart ge ersättning.

ÖVRIGT:

- Om ni behöver sätta infarter så sätt dem hellre på handen än i armvecket. Jag hade ont o armvecken flera veckor efter infarterna förra gången.

Tack för att ni tog er tid att läsa.

Mvh

Sophia och Marcus Lindberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar