fredag, oktober 08, 2010

Sjukskrivning

Var hos läkaren idag. Hon sa att hon bara kunde sjukskriva mig tre veckor nu och att jag var tvungen att göra en funktionsbedömning hos sjukgymnasten för förlängning och att man då kunde förlänga en månad i taget. Samtidigt sa hon att med de svårigheter jag har idag så ser hon inte att jag skulle bli bättre under graviditeten då jag bara blir tyngre och problemen snarare kommer att förvärras *suck*. Om det är så självklart tyckte jag ju att man kunde sjukskriva graviditeten ut, men det gick tydligen inte :(. Jobbigt att behöva brevväxla med försäkringskassan och krångla varje månad. Jaja, får prata mer med sjukgymnasten på måndag och se hur man kan göra. Ska kolla om man kanske kan träffa en annan läkare nästa gång för den här läkaren fattade ju ingenting. Hon fattade inte varför man var tvungen att vara sjukskriven när man var föräldraledig etc etc så jag fick förklara allt. Fick t.o.m förklara hur hon skulle fylla i läkarintyget och hur man stavade ord för att hon inte fattade. *suck*.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar