fredag, oktober 15, 2010

Kan det verkligen bli värre än så här?

Undrar hur tusan det här kommer att sluta när foglossningen bara blir värre för varje dag som går. Varenda rörelse känns som knivar som går genom kroppen. Försöker att göra alla rörelser i snigelfart, men ändå gör det så ont! Blivit en del tårar under gårdagen och natten. Jag är ju bara i vecka 20+3 och har haft foglossning sedan vecka 14 (varav de senaste 3 veckorna har varit fruktansvärda). Min sjukgymnast var sjuk i måndags då vi hade en tid inbokad och de sa att hon skulle återkomma med en ny tid. Ringde igår då hon inte hört av sig, men fick inget svar. Idag sa hon på telefonsvararen att hon var ledig och att hon återkommer på måndag igen. Jag vill ha en tid NU! Fattar inte hur jag ska orka. Vill ha akupunktur och se om det hjälper något och sedan måste hon göra en funktionsbedömning snarast så jag kan få fortsatt sjukskrivning för i det här skicket så är det ju ett mirakel att jag klarar att ta mig ur sängen själv (efter mycket smärta och tårar). Solen lyser utanför fönstret och det känns enormt tungt att man inte kan ta sig ut på en promenad i solskenet. Istället får man sitta som i ett fängelse och invänta förlossningen som är säkert 4½ månad borta och att foglossningen förhoppningsvis ska försvinna så snabbt som möjligt efter det. Usch vad jag är negativ nu, men allt känns så tungt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar