lördag, oktober 23, 2010

Inga sparkar

Har känt ordentliga sparkar varje morgon/kväll i säkert en månad, men nu har jag inte känt något varesig igår eller imorse så det gör mig lite orolig :/. Hände dock exakt samma sak en gång under graviditeten med Feline så då känner jag mig lite tryggare ändå.

I övrigt händer det inte mycket nytt. Foglossningen är varesig bättre eller sämre. Jag är tröttare än vanligt så jag ska sluta slarva med järntabletterna. Har läst att järnbrist kan ge huvudvärk också så det kan ju vara förklaringen till att jag har ont i huvudet rätt ofta. Dock blir det ju lite svårare med toabesöken av järntabletterna så det är därför jag slarvat lite.

Imorse var jag med om ett sånt där riktigt solskensögonblick med Feline också. Hon är ju en så aktiv fröken som vägrar ligga stilla och bara kramas. När man lägger henne så är hon snabbt uppe på fötter och står upp eller kryper sin väg. Imorse vaknade hon dock klockan 6.30 - 30 minuter innan hon skulle gå upp och det märktes att hon inte hade för avsikt att somna om så vi tog in henne till oss. Först vägrade hon ligga ner och kramas, men sedan la jag duntäcket över henne och lade henne tätt intill mig och då blev hon jättelugn och låg så stilla och kramades i lite mer än fem minuter. Det var så härligt! Så här lugn har hon inte varit de senaste fyra månaderna :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar