onsdag, september 01, 2010

Tankar inför förlossning mm

Ja du... börjar bli lite nervös inte förlossningen efter att ha läst en tråd på familjeliv där det ställdes en fråga om andra förlossningen gick snabbare än den första förlossningen. Förutom att i stort sett varanda kotte hade haft en kortare förlossning andra gången så verkar de flesta bebisar kommit ut i rekordfart!

Första förlossningen 11-12 timmar - andra förlossningen 2-3 timmar var helt vanliga svar.

Shit...min första förlossning tog 13,5 timme och det tyckte jag var lagom. Vill inte att det går snabbare än 10 timmar nästa gång! Förmodligen min sista förlossning i livet och då vill man ju inte att det roliga ska ta slut så snabbt. Missförstå mig inte - att få upp bebisen på bröstet är ju helt fantastiskt, men jag vill inte att förlossningen ska gå så snabbt heller då jag ändå fann mycket nöje i det. Skulle det bara ta 2 timmar skulle ju Marcus inte ens hinna hem om han är på jobbet. Då missar han ju allt. Jaja - huvudsaken är väl att bebisen föds oskadd, men skulle jag själv få önska skulle jag gärna ha en till förlossning på 10-13 timmar.

Vi får väl se hur snabbt det går. Funderar på att strunta i smärtlindring helt och hållet denna gång. Är ju  kanske sista chansen man har att få vara med om en förlossning. Tyckte ändå inte lustgasen hjälpte speciellt annat än att det fick en att koncentrera sig på att andas med djupa andetag. Hade ju lustgas så kort tid sist och gjorde ju uppehåll när man gick på toaletten och då tyckte jag då värkarna kändes precis likadana som när jag fick lustgasen. Jaja, vi får väl se hur man gör. Har jag sådana här ryggsmärtor som jag har nu så får nog nog tusan ta lustgas.

Funderar på om man borde kontakta mvc om ryggvärken. Har så enormt ont emellanåt att tårarna pressas fram när jag rör mig. Att gå upp och ner för trappan är mycket smärtsamt. Att dessutom bära runt på en tung bebis underlättar ju inte för värken. Får väl se hur det blir lite längre fram, men kanske slutar det i att jag får bli sjukskriven och Marcus får vara hemma och hjälpa till att ta hand om Feline. Det är som sagt tungt att bära henne upp och ner för trappen så mycket själv när det känns som ryggen ska sprängas i 1000 bitar.

I övrigt har Feline varit sååååååååååååå rolig senaste dagarna. Jag brukar ju "sniffa" henne på halsen så det kittlas och hon har ju tyckt detta varit jättekul. Nu har hon börjat sniffa sådär själv. När hon "sniffar" rynkar hon ihop hela näsan och drar upp överläppen så hela tandköttet blottas. Sedan drar hon samtidigt ner underläppen så att tänderna syns. Hon ser så EXTREMT rolig ut och låter väldigt roligt också så att man får gå runt och garva hela dagarna. Tror att hon gör så när hon vill att man ska sniffa henne på halsen och busa. Hon är ju så lustig lilla stumpan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar