måndag, september 20, 2010

Står själv och namnförslag

Upptäckte idag att Feline kan stå själv i säkert 10-20 sekunder när man släpper henne så hon inte har något att ta stöd emot. Jätteduktig är hon :).

I övrigt har jag nedräkning till ultraljudet nu. Min kära make vägrar ju diskutera bebisnamn med mig förrän han vet könet och om han ska inrikta sig på pojk- eller flicknamn. Har försökt förklara att vi ändå måste ha ett förslag av varje då det beskedet vid ultraljudet aldrig är 100%-igt. Vill ju inte att bebisen ska vara namnlös när den föds :)

Mina förslag på flicknamn är: Meléa eller Miléa, men Marcus verkar inte så förtjust i dem. Tidigare hade jag förslag på Dahlia eller Lydia, men det vill jag inte alls ha längre :). Eventuellt kan jag tänka mig Eléa som älvornas drottning i Tingeling heter :)

Mina förslag på pojknamn är: Dexter eller André.

Så, vad tycker ni om namnförslagen? :)

3 kommentarer:

  1. du verkar gilla lite ovanliga namn, men dexter låter som ett husdjur så ta inte det =)

    SvaraRadera
  2. Fina namn.
    Miléa gillar jag=D
    Vi vet inte vad det blir för "sort" så vi har både tjej & kill namn men inget av dessa är helt säkra hihi...
    Vissa säger att man kan se på bebisen vad den ska heta när man väl ser den. Kännde ni så med Feline eller var det redan bestämt?
    Önskar dig en fin vecka!

    SvaraRadera
  3. Feline hade vi redan bestämt innan hon föddes och när vi såg henne så tyckte vi att det passade perfekt.

    En annan sak. Hade bestämt mig för att döpa vår katt till Flozzie innan jag träffade henne..när jag väl såg katten så tyckte jag inte alls att hon såg ut som en Flozzie, men hon fick heta så ändå och idag skulle jag inte kunna tänka mig ett annat namn på henne :)... Man vänjer sig :)..kanske samma med människor. Tack själv och hoppas på en fin vecka :)

    SvaraRadera