söndag, augusti 29, 2010

Förklaring till illamående

Jag tror verkligen jag vet nu varför jag mådde så extremt illa under förra graviditeten och kräktes så mycket - jag tog folsyran (egentligen en allt-i-ett-tablett som innehåller även andar viktiga vitaminer och mineraler) på fastande mage. Till slut slutade jag med detta då jag bara kräktes upp tabletten och då mådde jag ju bra. Denna gång har jag tagit tabletten i samband med mat och då inte alls mått illa. Imorse valde jag dock att ta tabletten på fastande mage då tabletten också innehåller järn och järnet inte tas upp med mjölkprodukter. Ska jag utesluta mjölkprodukter ur frukosten så blir det ju ingen frukost. Jaja - har i alla fall spytt som en gris efter det. Jag lovar att jag aldrig mer kommer testa detta :). Nu blir det att ta tabletten i samband med mat.

4 kommentarer:

  1. Ett tips är att ta tabletten alldeles innan du går och lägger dig.. tex med ett glas apelsinjuice!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset.. Kanske man skulle testa...fast då lär jag låta bli tandborstningen för hu så det smakar med tandkräm efetr juice :).. Frågan är bara om jag kommer ihåg att ta tabletten när jag tar den på kvällen...då är jag så trött och virrig :/

    SvaraRadera
  3. Ja, det tog ett tag för mig att komma till den insikten också! På min burk står det iallafall inget om att den ej bör tas på fastande mage. Det borde det verkligen!

    SvaraRadera
  4. Jasså,fler med samma problem..ja dte är mycket märkligt att dte inte står så..

    SvaraRadera