söndag, maj 30, 2010

Sååååå mycket gnäll

Tror att någon tagit min snälla lilla dotter och bytt ut henne mot en riktig surpuppa :). Hon är såååååååååååååå sur och gnällig hela dagarna. Jag hinner inte äta.....inte göra kaffe...inte duscha...ingenting...
Städa kattlådan får man ju göra på kvällen när hon lagt sig (då oftast under stora protester). Hon bara gnäller..och gnäller...och gnäller.... Tror det är övertrötthet...försöker få henne att sova på dagarna och efter kanske 2 timmars gnäll så får man henne att sova och så sover hon 15-30 minuter och sedan är hon igång igen *suck*. Så under dagtid sover hon kanske sammanlagt 45-60 minuter. Igår lyckades jag få henne att sova hela 2,5 timme i sträck genom att ha henne liggandes i mitt knä istället för sängen, men då blir man ju så fastlåst. Jag kan ju inte göra någonting när hon ligger i knät. Visst är det mysigt, men det vore ju skönt att hinna duscha och göra lite annat också. Att hon fick sova under dagen ledde dock till att hon vaknade kl 4 inatt och har varit vaken sedan dess..och gnällt...och gnällt....

Det har varit konstant gnäll från kl 4 till klockan 8.30...Nu verkar jag äntligen fått henne att somna..

Har också funderat på om gnället beror på tänder, men det känns inget i munnen än så jag tror det är sömnen hon gnäller över.

Jag är så trött och slutkörd just nu. Underlättar ju inte att man i stort sett alltid är ensam med Feline då mannen jobbar på annan ort och jobbat så mycket extra. Av 10 dagar är han hemma 2 dagar nu och då går han ju upp sent på morgonen då han har en annan dygnsrytm vid nattarbete och sedan är det en massa hundpromenader och annat som ska fixas. Tror jag blir tokig snart om man inte får lite avlastning *suck*

Nä nu har jag väl fått gnälla jag också...känns det lite bättre...Borde kanske passa på att sova eller duscha jag också, men jag blir ju bara så stressad av att veta att hon med största sannolikhet vaknar om bara någon minut så jag skiter i det.

Imorgon kommer i alla fall mamma hit så jag ska kolla om jag kan duscha då...UTAN att stressa...vore ju himla skönt att ta en riktigt lång och härlig dusch!

Måste väl ändå säga att jag trots allt älskar både man och barn mer än allt annat :)...Så..Glad mors dag på mig!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag vet hur du känner. Det är ungefär lika här- dotter som blivit allt mer gnällig och bara sover korta stunder och dåligt med avlastning. Min dotter är snart 4 mån...det kanske är någon ny fas vid den här åldern. Man blir så slut av att gå och bära hela tiden eller försöka underhålla barnet, samtidigt får jag lite dåligt samvete över att önska att hon kunde sova istället.

    SvaraRadera
  2. Vi får verkligen hoppas att det är en fas.....min rygg är körd i botten och jag orkar inte bära mer :/

    SvaraRadera