söndag, maj 16, 2010

minus

Testade negativt idag....Kanske var det för tidigt att testa eller så är jag väl helt enkelt inte gravid. Jag chansar nog på det sistnämnda. Vore väl för bra för att vara sant om man helt plötsligt skulle bli gravid på första försöket utan några som helst hormoner när det tog nästan 2 år sist med hormonbehandlingar och provrör. Lite besviken blev man ju trots allt då jag ändå fick upp hoppet lite när jag ick den där lilla mellanblödningen.

Jaja, vi får väl se om mensen kommer snart eller hur det blir...molvärk i magen nu igen. Har ju en gammal omgång med Pergotime som ligger och skräpar så kanske testar den nästa gång. Effekten brukar ju hålla i sig i nån mån efteråt då också. Då vet jag ju i alla fall att jag kommer få ägglossning. Sedan kommer vi ju kunna få hjälp igen av Fertilitetsenheten efter sommaren...

Undrar vilka puckade kommentarer man kommer få höra denna gång när man sitter där och försökt få syskon i nåt år utan att lyckas? "Var nöjda med det barn ni redan har" är nog säkert en populär kommentar som man kommer få höra. Kunde ju inte vara mer nöjd och lycklig över att vi fick vår dotter till slut, men man skulle nog ändå sörja om man inte skulle kunna ge henne ett syskon.

Nä nu låter jag lite för negativ kanske... Är bara att ta sig i kragen och invänta mensen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar