onsdag, april 21, 2010

Förlossningsjournal

Igår på vårt ettårsjubileum fick vi förlossningsjournalen hemskickad. Mycket som stod mindes jag - lite tråkigt att det inte stod hur många cm jag var öppen vid de olika tidpunkterna...
Läste också att jag fick lustgas vid 6.27 på morgonen. Runt kl 10 fanns en anteckning om att jag krystat i en timme och kl 11.11 föddes vår dotter. Slutade med lustgas då det inte hjälpte vid krystvärkarna så det betydde att jag bara hade smärtlingring i 3,5 timme av 13,5 timmes förlossning - det trodde jag inte... Läste också att jag gått upp ca 16 kg under graviditeten (efter vattenavgång).

Fan vad mens jag har nu... verkligen mycket hormoner efter förlossningen antar jag. Böt binda till stooooooor nattbinda vid läggdags kl 22.. vaknade av att Feline grät kl 05.30 och skulle gå upp. När jag satte mig upp insåg jag att jag blödit igenom allt..binda, trosor och säng...När jag gick upp fullkomligt forsade det..hela golvet mot toaletten var fyllt av blod - likaså sina ben, rumpa och toalettring. Usch vad jobbigt. Hade såna här blödningar innan jag började med p-piller också. Hoppas de slutar! 1,5 timme efter att jag bytt binda hade jag även blödit igenom nästa binda :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar