måndag, mars 22, 2010

Kontroll

Idag var jag på återkontroll nr två eftersom jag fortfarande har blödningar nästan 10 veckor efter förlossningen och att jag har smärtor i mage och underliv. Gjorde vanlig gynkontroll och VUL. Det var tydligen ingen infektion eller så, men det fanns tydligen något kvar i livmodern - förmodligen levrat blod eller något som min kropp arbetade för att bli av med - därav blödning och smärta. Dessutom var livmoderslemhinnan 4,2cm och den ska bara vara några millimeter nu. Gynekologen tyckte att jag skulle skrapas så jag fick tid hos kvinnokliniken imorgon. Eftersom jag haft mens nyss och borde ha ägglossning nu bad jag henne att även kolla mina äggstockar när vi gjorde VUL för att se hur det såg ut. Tydligen fortfarande PCO-äggstockar och ingen ägglossning på G så det ser ut att bli svårt med barn även denna gång :(. Hon tyckte jag kunde vända mig till fertilitetskliniken för att på Pergotime även denna gång om vi ville ha syskon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar