tisdag, mars 02, 2010

Förkyld o ihjälskrämd

Feline är väldigt förkyld och snorig. Så mycket slem i halsen att det bara rosslar i den när hon andas. Låter så otrevligt när hon försöker andas. Köpte koksaltlösning som vi spolar näsan med några gånger om dagen, men det hjälper ju inte mot halsen. Ringde sjukvårdsrådgivningen men de sa att det enda vi kunde göra förutom det vi gjort är att ge henne lite vatten att dricka efter att hon ätit. Har kommit på att det blir mycket bättre då hon ligger på mage i mitt knä med huvudet lite högre, så så har hon fått ligga.

Imorse höll Feline på att skrämma ihjäl mamma också...Vi lade henne för att sova kl 23.30. I vanliga fall vaknar hon ju varannan till var tredje timme för att äta. När jag vaknade var kl 6 och jag hade inte hört ett ljud av henne så jag väckte Marcus för att höra om han varit uppe och matat henne, men det hade han inte gjort. Jag sprang till hennes säng och på vägen dit hann 1000 hemska tankar flyga genom mitt huvud. Jag trodde att hon dött av att hon inte kunnat andas pga förkylningen, att hon fått lunginflammation, att hon dött at plötslig spädbarnsdöd etc. Lyssnade på henne, men hörde inte att hon andades. petade försiktigt på henne, men fick inget gensvar. Började buffa ordentligt på henne och då svarade hon "öh" och drog en djup suck som lät som "vad fan, gå härifrån - vad ska du väcka mig för". Åh vad skönt det var att hon levde. En kvart senare ville hon i alla fall ha mat. Var iaf riktigt skönt att hon sov hela natten fastän jag var utom mig av oro när jag vaknade..

1 kommentar:

  1. Gud så otäckt, jag förstår att du hann bli riktigt rädd. Tur att hon bara sov väldigt gott! :)

    SvaraRadera