tisdag, januari 05, 2010

Svar från BM ang klåda

Fick mailsvar från barnmorskan idag:

Hej!
Det är bra att du hör av dig, vid tilltagande klåda ska man kontrollera ett prov som heter gallsyror och som stiger om levern är påverkad av graviditeten. Provet ska tas fastande på morgonen, det betyder att du inte ska äta eller dricka efter kl. 22.00 kvällen före provtagningen, du får komma till vårt laboratorium på torsdag den 7/1, du anmäler dig i kassan men ska inte betala, jag har bokat in dig kl. 08.15 men det är en preliminär tid så det blir ibland väntetid. Provsvaret bevakar jag och meddelar dig, det tar oftast några dagar. Om du har behov av klådstillande tabletter Tavegyl får du höra av dig , jag kan ordna ett recept via distriktsläkare.


senare under dagen ringde barnmorskan och ville bara få bekräftat om jag fått mailet. Hon hoppades att provsvaren skulle komma på fredag, men kunde dröja till på måndag om vi hade otur. Om proverna skulle visa på leverpåverkan och bebisen inte kommit än så blir jag förmodligen igångsatt sa hon. Som tur är så är det ganska ovanligt med leverpåverkan, men dte var lika bra att kolla upp det med tanke på min klåda.

2 kommentarer:

  1. jobbigt med klåda! får hoppas bebis kikar ut snart så du slipper kliandet! jag tippar på att det blir en flicka :)

    SvaraRadera
  2. jo jag håller tummarna för att förlossningen startar innan helgen :)

    SvaraRadera