fredag, januari 08, 2010

Provsvar

Barnmorskan ringde under morgonen med mina provsvar. Hade en lätt leverpåverkan, men inget som innebär fara för mig eller bebisen. Hon sa att man brukar ta nya prover inom 7-14 dagar, men att det förmodligen inte var någon idé då bebisen förhoppningsvis kommit innan dess. Hon undrade lite om medicinen fungerat och jag berättade att jag haft lite klåda trots medicineringen, men inte alls i samma omfattning som tidigare. Hon undrade även hur det var med klådan just nu och jag berättade att det inte kliade nu på förmiddagen, men att klådan främst brukar tillta under kvällen och under nätterna. Hon menade att detta var typiskt tecken på leverpåverkan.

Jaja, nu är det bara att förtsätta vänta på bebisen. Helgen kommer gå så sakta. Har så himla tråååååååååkigt. Att bara sitta ensam här hemma är inte roligt. Att gå på promenad är väl knappt någon idé då jag mest får ont. Tips på vad man kan göra när man har så här tråkigt emottages tacksamt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar