måndag, januari 04, 2010

Jävla klåda

Jag har till och från under senare delen haft en viss klåda på kroppen, men nu är det fan olidligt. Jag har utslag över mage, bröst, hals och rygg och det klias nåt så grymt mycket att jag knappt står ut längre. Sökte på Internet efter klåda under graviditeten och fick följande svar:

"Har du klåda och prickar på magen kan det vara ett tecken på att levern är ansträngd. Visa upp prickarna för din barnmorska och be om att de tar ett leverprov. Nedsatt leverfunktion kan leda till ökad blödning under förlossningen. "

"Klåda över hela kroppen – kan vara ett tecken på att levern inte orkar med den ökade belastningen som uppstår under graviditeten. Då måste dina levervärde övervakas extra. Ett måste: Berätta alltid för barnmorskan om du har mycket klåda, förhöjda levervärden bör övervakas."

Skickade därför mail till barnmorskan nu och hoppas jag får något svar imorgon. JAG STÅR SNART INTE UT LÄNGRE. Åt helvete med att Marcus jobbar - jag vill att bebisen kommer ut NUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!! Faaaaaaaaaaaaan vad det kllllliiiiiiiiiiiiiiiiiiias..........

De senaste två dygnen har det även varit mycket stilla i magen. Inte alls mycket aktivitet. Tidigare två veckorna har det varit kraftfulla rörelser i stort sett dygnet runt. Marcus har varit lite orolig, men jag har faktiskt tagit det väldigt lugnt...så länge jag känt rörelser någon gång per dygn så har jag känt mig nöjd.

nu är det nog lika bra att lägga mig så jag kan somna och slipper känna denna klåååååååååååååååååååda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar