torsdag, januari 14, 2010

BF + 7

En vecka över tiden idag. Fått sova utan klåda inatt - så underbart. Sov riktigt ordentligt också - 10½ timme. Sköööönt. Nu är jag pigg, utvilad och redo för att förlösas :)

Är det förresten någon som gillar att få dessa urjobbiga råd från andra mammor så som "Passa på att sova nu, för sen får du inte göra det". Okej så om jag sover 10 timmar om dagen nu kan man då ha som ett flexsaldo och spara 4 av de timmarna varje dag och ta ut dem senare - eller hur menar de egentligen? Låter inte klokt tycker jag. Dessutom verkar folk ha glömt bort vilka enorma skillnader det är mellan bebis och bebis. Jag har en bekant vars bebis sover 8 timmar i sträck varje natt. Nja - bespara mig dessa goda råd tack för jag tar nog hellre dagen som den kommer och anpassar mitt liv efter barnets behov istället........Sen har jag ju en underbar och omtänksam make som ser till att jag får mina behov tillgodosedda....vilobehov då menar jag...

5 kommentarer:

  1. hehe..jag tänkte precis som du angående detta! det låter som något jag skulle kunnat ha skrivit. Men nu efter 8 veckor med bebis börjar jag förstå vad alla menade, nu skulle jag gör nästan vad som helst för att få känna mig utvilad! att få sova en hel natt skulle vara helt underbart. nu är man trött och sliten för det mesta och det känns lite tungt att veta att man har en ganska lång tid av detta framför sig:P
    Det dom menar när dom säger så är att man ska passa på att njuta av att kunna sova och vila när man behöver det. För sen dröjer det ett bra tag. Du kommer nog också förstå om några veckor=)
    hoppas din bebis vill komma ut snart, jag vet hur drygt och jobbigt det känns på slutet.

    SvaraRadera
  2. glömde en sak, jag har också en underbar pojkvän som gärna vill att jag ska få vara utvilad, men räkna inte med att du kommer kunna få hjälp av honom alltid. Oftast blir dom små ganska mammiga iaf om man ammar, så när hon är ledsen och jobbig så är det bara jag som duger, annars blir det 10 gånger värre. Sen kommer ju han jobba på dagarna och då tänker man ju att ha får ta över när han kommer hem, men det fungerar inte alltid så, inte för oss iaf, våran lilla vill som sagt ändå mest vara hos mig, pappa duger ibland men långt ifrån alltid, speciellt om hon är lite kinkig:P det är ju säkert inte så för alla, men alla mammor jag känner ha samma problem.

    SvaraRadera
  3. Undrar om du kanske är inne på BB nu?! Inget inlägg igår =) Hoppas allt går/har gått bra. Själv är jag inne på BF+4 och börjar bli aningens otålig, vet liksom inte vad jag ska sysselsätta mig med. Ta hand om er!
    Kram/Sofia

    SvaraRadera
  4. ????!!!!!!!
    kram emma

    SvaraRadera
  5. Jag tror att det är bebis på gång!!

    SvaraRadera