onsdag, januari 13, 2010

BF + 6

Efter besöket hos barnmorskan igår ringde hon upp och berättade att mitt blodprov var ogiltigt då alla fasteprover (prover tagna på fastande mage) är tvungna att tas innan klockan tio på morgonen, annars ändras metabolismen. Detta medförde att jag fick lämna nytt blodprov imorse. Typiskt att klockan började ringa när jag knappt sovit under natten. Haft extrem kroppsklåda inatt. Inget verkar hjälpa. När Marcus kom och la sit runt 4-tiden inatt hade jag haft klåda ett bra tag så han smorde in mig med aloeveragel...det var sååååååååååååååå skönt. Hade kraftiga förvärkar under kvällen och natten också, men som vanligt ledde det.....ingenstans... Idag åker Marcus bort på jobb och återkommer på fredag. Sedan är han ledig i tio dagar så lyckas bebisen hålla sig inne de närmsta två dygnen så är han ju med största sannolikhet ledig när bebisen ska komma ut.

En annan sak är att jag inte fattar är folks eviga tjat om att "åh....det måste/det ÄR ju så jobbigt att gå över tiden..". Det enda jag tycker är jobbigt är folk som tjatar om hur jobbigt det är att jag går över tiden. Okej, kanske inte det enda eftersom jag har klådan, men det är ju KLÅDAN som är jobbig - inte att gå över tiden. Vad spelar det för roll att gå ett par veckor över tiden i jämförelse med att vara ofrivilligt barnlös under två års tid och gå på hormonbehandlingar? I jämförelse med det så är de ju bara löjligt att beklaga sig över att gå över tiden tycker jag. Visst ä det jobbigt att vara tung och otymplig och ha diverse värk både här och där, men sånt fixar jag. Visst längtar jag efter förlossning och bebis, men jag VET ju att det kommer tids nog så då är det ju ingen idé att stressa upp sig. Tror inte bebisen slagit sig till ro där inne permanent iaf :).

3 kommentarer:

  1. Vad spelar 2 veckor hit eller dit för roll? Liten kommer ut ändå, och då har man ett helt liv framför sig.

    Jag tänker precis som dig - det är nog inte jag som kommer tycka det är jobbigt att gå över tiden, utan folk runt omkring oss. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag håller också med dig! :) Vår lilla dotter har beräknad födelse på söndag och jag är helt inställd på att gå över tiden. Vad är två veckor extra när man redan väntat 9 månader? Jag hoppas att det går bra för dig när det väl är dags! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Heja Sophia! Du är en fighter och det gillar jag. Jag gick två veckor över tiden med A och sex dgr med R och inte var det speciellt jobbigt för mig.... mest för alla andra. Jag förstår att klådan är värst. Kramisar

    SvaraRadera