söndag, januari 10, 2010

BF + 3

Tänkte väl att det kanske är lika bra att skriva någon liten rad här varje dag för annars tror väl folk att jag ligger på förlossningen :). Här händer det inte mycket nytt trots att många har tippat på att 10:e skulle vara den stora födelsedagen. Är nog ganska säker på att det inte kommer att bli så eftersom de förvärkar jag haft haft kommit på kvälls- och nattetid. Haft mycket svårt att sova inatt på grund av klådan. Har nu även fått mycket klåda på ovansidan av händerna så nu består i stort sett hela kroppen av klådutsatta områden. På tisdag ska vi på besök hos barnmorskan (om bebisen inte har kommit innan dess) och då får jag kolla med henne om det finns något annat sätt att slippa klådan. Igångsättning tror jag inte längre är ett alternativ då kroppen förmodligen inte är redo för en förlossning om den inte startat av sig själv än. Har också läst att igångsättning kan vara mycket stressande för bebisen, att förlossningen oftare blir mer utdragen, att det oftare leder till instrumentell förlossning eller snitt, att igångsättningsvärkarna upplevs som mer smärtsamma än naturliga förlossningsvärkar etc. Dessutom vill jag ju helst inte gå miste om det där minnet av överraskningen och spänningen då man inser att NU är det verkligen allvar - nu ska vi ha bebis. Tror inte det blir samma sak om man får ett datum så man hinner förbereda sig. Vi får se om jag har anledning att återkomma med mer info under kvällen eller om allt flyter på i samma tråkiga takt som vanligt :)

1 kommentar:

  1. Hej Sophia! Usch jag lider verkligen med dig och din klåda =( Håller tummarna för att bebisen tittar ut snart. Mitt datum är ju på tisdag, men är ganska inställd på att även jag kommar att gå över. Jag väntar med spänning på att få höra om bebisens ankomst =) Kram/Sofia

    SvaraRadera