tisdag, december 15, 2009

Artiga människor?

Var finns alla väluppfostrade människor egentligen? De som ställer sig upp för att erbjuda en höggravid kvinna sin plats...

Ja svaret på den frågan är nog att de tamejtusan inte bor i Örebro i alla fall. Var man än är och behöver en sittplats så är det då ingen som erbjuder mig sin sittplats. Idag åkte jag buss från jobbet och hem. Det var verkligen KNÖKFULLT med människor, men inte en jäkel kunde erbjuda mig en sittplats.

Hittade dock på en person på bussen som jag känner igen (och som vet att jag är höggravid). Personen satt på en lite bredare sittplats för handikappade så jag frågade om jag inte kunde få sätta mig och fick då DELA den sittplatsen med personen.

Ja ni...jag ger upp om att det finns något hopp för er Örebroare.

I Daaaaaaaaaaaaaalarna...där skulle man minsann ha fått en sittplats....!

3 kommentarer:

  1. Näe inte i Daaaaalarna heller. Inte i Falun iaf.

    SvaraRadera
  2. Haha, okej, men i Hedemora/Avesta fanns det artigt folkslag iaf :)

    SvaraRadera
  3. inte i Stockholm heller... /rucolla

    SvaraRadera