onsdag, november 18, 2009

50 dagar + grupp

Idag är det bara 50 dagar kvar till BF och mindre än fem veckor kvar på jobbet. Ska bli så skönt att gå hem. Idag ska vi på föräldragrupp också. Blir spännande att se hur många deltagare det blir och vilka de andra är..

Bjuder på en till rolig förlossningskommentar jag läst:

"Fortsatte andas i masekn och då säger läkaren: Här var det en massa hår! Jag sliter bort masken och säger med darrande röst: Förlåt jag har glömt att raka mig."

(Det var ju bebisens hår läkaren såg mellan benen...hahah.......)

4 kommentarer:

  1. Hej Sophia! Ja nu närmar det sig verkligen.. spännande med föräldrargrupp. Vi ska börja vår föräldrargrupp på måndag. Hur mår du annars? Går det bra att jobba o så? Ha det fint! //Sofia

    SvaraRadera
  2. Jo det ska bli jättekul med grupp. Själva informationen vet jag inte om jag är i så stort behov av, men att lära känna andra blivande föräldrar ska bli jätteroligt. Börjar känna mig riktigt utmattad och det är svårt att jobba när jag är trött, har ont och är svullen, men jag kämpar på. Som tur är har man ju inget fysiskt betungande jobb iaf. Hur går det själv?

    SvaraRadera
  3. Jodå det går ganska bra härmed. Fortfarande illamående och trött. Men jag har precis som du inget fysiskt betungande jobb. Du ska jobba fram till jul eller? Har du bestämt hur länge du ska vara hemma sen? Jag jobbar fram till jul om jag fortsätter må som jag gör nu, sen blir det nog mammaledighet i ca 1 år o 4 månader. Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  4. Jo jag planerar jobba t.o.m 22 dec och sedan är jag hemma ett år :)

    SvaraRadera