söndag, oktober 11, 2009

Tiden går

Oj vad nsabbt tiden går. Har inte haft så mycket tid att fundera på det då vi haft fullt upp med vår renovering. Det börjar i alla fall bli riktigt snyggt här hemma. I fredags gick jag in i vecka 28 och i natt påminnde Marcus mig om att det bara var 88 dagar kvar nu. Herre gud vad snabbt det går. Kollade upp idag och jag har ju t.o.m gått in i tredje trimestern...det var som tusan. 68,6 % av graviditeten har passerat. Marcus ska precis sätta igång med golvläggningen så jag ska väl gå ner nu och hjälpa till..

3 kommentarer:

  1. Vill börja med att gratulera till graviditeten, vi har också fått hjälp att uppleva livets mirakel efter mycket tålamod och kämpande så är vi nu i vecka 29. =) Helt fantastiskt. Har också haft blödningar och gjort massa test men allt verkar vara i sin ordning. Tycker det var trevligt att läsa din blogg och står nu också inför vaccinations beslutet. Typiskt att man ska behöva fatta ett sådant beslut överhuvudtaget. Vill inte behöva göra det. Har du bestämt dig nu? Skönt att veta hur andra gravdida tänker. Nu när man äntligen kommit så långt på denna fantastiska resa så vill man ju bara få njuta och inte behöva fatta några jobbiga beslut. Vill passa på att tacka för trevlig läsning och önska Er en fin fortsatt graviditet. =)

    SvaraRadera
  2. Grattis till graviditeten :)... Min barnmorska rekommenderade vaccination och med tanke på att jag möter så mycket folk i mitt jobb så tänkte jag att dte är lika bra att vaccinera sig. Måste väl bara poängtera att blödningarna jag pratar om inte handlar om något med graviditeten utan att jag som liten fick veta att jag har förlängd blödningstid (kanske en form av blödarsjuka) som gör att mitt blod har svårt att koagulera... Som när jag tar ett blodprov så blöder jag långt efetråt i armen. Om jag skadar mig så blöder jag också länge. Så det handlar mest om oro inför förlossningen om jag skulle förlora mycket blod så det är i förbyggande syfte vi vill kolla upp det lite extra.

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket. Okej då förstår jag. Läste det i din blogg, dom trodde att det kunde vara något liknande för mig för jag har haft lite likande hostorik (inte lika mycket) men efter prover så såg allt bra ut. Men det är kanon att ta reda på allt sånt innan för idag får man väldigt bra hjälp så jag är övertygad om att det kommer gå bra för Er. Ni har ju också fått kämpa mycket så då är det extra skönt om allt bara får flyta på, men som sagt man får väldigt bra hjälp med allt idag så det kommer gå jätte bra. Tack för ditt svar. Har nog också bestämt mig. Har också blivit rekommenderad samt det som talar för är ju att barnet inte får i sig vaccinet däremot blir lite skyddad av att jag tar det. Låter ju positivt. Lycka till med allt nu!=)

    SvaraRadera