torsdag, oktober 22, 2009

Besök hos BM + vaccinering

Idag var jag på besök hos barnmorskan, vilket var ett trevligt besök. Marcus var tyvärr inte med idag då han jobbade, men det gick ju bra ändå. Maria (BM) började med att informera att de omprioriterat och att vi trots allt kommer att få gå i föräldragrupp. JÄTTEGLAD blev jag!. Tydligen många som mailat och varit ledsna över att inte få gå i föräldragrupp. Vi är tydligen så många som tio par i vårt område som ska ha barn i januari. Föräldragruppen består av fyra träffar och vi kommer få tiderna hemskickade. Första träffen är 10 november, vilket blir jättebra då Marcus är ledig då.

Mitt blodprov visade på att jag inte hade von Willebrand så det känns också skönt.

Efter informationen togs blodtryck, vilket visade sig var jättebra. Maria mätte även magen som visade ett sf-mått på 27 cm. Tydligen är jag ett riktigt skolboksexempel som exakt följer normalkurvan. Lite problem att mäta magen var det dock då bebisen envisades med att sparka bort Marias hand :). Efter det var det dags att lyssna på hjärtljuden. Lite snabbare hjärtfrekvens än förra gången. Nu låg de på 148-155 slag/min.

Berättade att min syster fött barn 20 okt fast det var beräknat till 22 nov och att även mamma födde första barnet för tidigt. Maria berättade att detta kunde gå i generationer och att hon nyligen träffat en tjej vars mamma och syster fött ca en månad för tidigt och att det slutat med att även den tjejen födde en månad tidigt. Nu hoppas jag verkligen att vår bebis vill stanna kvar till januari....

Efter detta fick jag min första dos vaccin mot svininfluensan. Andra dosen ska jag tydligen ta tillsammans med allmänheten vid vaccineringen på Örebromässan tidigast om tre veckor.

Urinprov togs som vanligt och äggviteämnen och så såg bra ut.

Nästa besök inbokat till fredag 13 nov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar