måndag, september 28, 2009

von Willebrand

Fick mina journalen från vårdcentralen i Hedemora. Det som fanns var information från 1994 om att mamma hört av sig angående problem med att jag blödde mycket. Jag fick recept på cyklokapron. Två år gick och mamma hörde av sig vid några tillfällen om att mina blödningar fortfarande var onormala. 1996 står en anteckning om att läkaren misstänker von Willebrand och ämnar ta tag i detta, men remitterar till gyn. Efter detta finns inte några anteckningar huruvida detta utreddes. Har kollat lite på Internet om sjukdomen och det är tydligen en blödarsjukdom. Gjorde att "testa dig själv"-test med resultatet att jag löper risk att ha sjukdomen. Mailade till barnmorskan och får se om jag kan utredas för blödningsproblematiken inför förlossningen. Har läst att man inte får epidural om man har blödningsproblem så det gör mig lite orolig. Vi får se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar